Želim da moja djeca razumiju svijet u kojem žive, ne samo zato što je on sam po sebi fascinantan, a ljudski um radoznao. Želim da ga razumiju kako bi bila u poziciji da ga učine boljim.
(Howard Gardner)
Knjiga je kuća u kojoj stanuje ljepota.
Čitanje je uživanje a svaka pročitana knjiga je bogatstvo koje nam nitko ne može oduzeti.
Čitajte – od dobrih misli i knjiga sagradite svjetove čudesne ljepote!
Ne govori da život nema smisla kad uvijek možeš usrećiti osobu koju voliš, a tako i samoga sebe.
Knjiga je velika stvar ako se čovjek umije njome koristiti.
Nikada knjiga neće u potpunosti izumrijeti bez obzira na pojavu novih medija. Papirnata knjiga izborila je svoje statusno mjesto u društvu. Knjiga ide s čovjekom na putovanje, u krevet kad je bolestan, kad se odmara, kad je zdrav. Ona uspavljuje, zabavlja, uči, raduje, tješi, bodri, ohrabruje ona voli, nju se voli. Knjiga je uvijek uz čovjeka i dobro mu je došla.
Ne vrednuj svoj život samo po uspjesima i neuspjesima na svom putu. Radije prihvati sve što se na njemu nađe. Uživaj u cvijeću, prepusti se zalascima sunca, dječjem smijehu, kiši, cvrkutu ptica, dobroj knjizi… sve to upij u sebe. nema puta do sreće. Sreća je put.
Poticanje čitanja u osnovnoj školi
Činjenica je da se knjiga očuvala stoljećima kao tiskani nositelj informacija i ima velike prednosti pred ostalim medijima, jer je uvijek možemo ponijeti sa sobom, uvijek nam je pristupačna i često nam može poslužiti i kao prijatelj i kao učitelj i kao tješitelj. Osim učitelja koji prvi uvodi dijete u novi svijet znanja , veliku ulogu će odigrati i knjižnica u osnovnoj školi.
Knjižnica je sastavni dio odgojno – obrazovnog procesa. Njen temeljni zadatak je sustavno poticanje i razvijanje interesa za knjigu i čitanje. Razvijanje čitalačkih navika kod djece je dugotrajan proces i započinje već od prvoga razreda. Stoga knjižnica osnovne škole ovaj temeljni zadatak ostvaruje putem organizacije i realizacije raznovrsnih oblika pedagoško – animacijskih aktivnosti za djecu. Ciljevi pedagoško – animacijskih aktivnosti su sljedeći:
- razvijanje kulture čitanja kod djece, tj. ovladavanje bibliografskom kulturom, kontinuirano čitanje, čitanje raznovrsne literature, vođenje bilješki o pročitanim knjigama.
- razvijanje navike redovitog dolaženja u knjižnicu (redovna i slobodna lektira,pisanje referata, izrada radnih mapa, općenito upućivanje u načine i metode rada na malim istraživačkim pothvatima)
- upoznavanje djece s priručnom literaturom (enciklopedije, leksikoni, pravopisi, gramatike, atlasi, monografije…)
- upoznavanje djece sa sadržajem i načinom korištenja stručnih časopisa i ostale stručne literature (predmetna nastava)
- utjecanje na stvaranje pozitivnog odnosa djece prema knjizi
- okupljanje djece u prostoru knjižnice i kreativno provođenje slobodnog vremena (čitanje stručnih časopisa, enciklopedije, listanje knjiga bez udubljivanja u sadržaj, razgovor o određenom djelu ili određenoj temi, izrada straničnika…)
- navikavanje djece na pravilnu uporabu knjižničnog fonda
- zadovoljavanje postojećih literarnih interesa djece te sustavno razvijanje interesa za različite vrste književnog stvaralaštva za djecu (poeziju, prozu, igrokaz, narodnu književnost…)
- obogaćivanje jezičnog izraza djece
- odgoj aktivnog mladog čitatelja koji posjeduje ljubav i štovanje prema knjizi kao značajnoj vrijednosti koja obogaćuje čovjekov život.
Učenički fond knjižnice OŠ “Plokite” ima 4850 bibliografskih jedinica, a učiteljski fond 250 bibliografskih jedinica (stručna, pedagoška, psihološka, didaktička i metodička literatura). U prostoru čitaonice se nalazi referentna zbirka (opća enciklopedija, tehnička enciklopedija, dječja enciklopedija “Svijet oko nas”, enciklopedija životinja, enciklopedija dinosaura, dječji atlas prirode, hrvatski leksikon, informatički rječnik, hrvatski enciklopedijski rječnik, rječnik stranih riječi, englesko – hrvatski rječnik, njemačko – hrvatski rječnik, francusko – hrvatski rječnik, geografski i povijesni atlasi…, te stručno – znanstveni časopisi: priroda, una terra, eko revija, nacional geograpphic junior, meridijani, drvo znanja, hrvatske šume, ekološki glasnik, okoliš, lađa – časopis za vjeronauk. U knjižnicu redovito stižu i školske novine. Knjižnica je opremljena jednim računalom, tv prijamnikom i dvd plejerom. Knjižnični je prostor okrenut prema toploj i osunčanoj južnoj strani školske zgrade, klimatiziran je i u prizemnom dijelu školske zgrade, tako da je pristupačan učenicima razredne i predmetne nastave, učiteljima, stručnim suradnicima i roditeljima. U knjižnici povremeno organiziramo susrete s piscima, literarne večeri, literarna jutra, svako godišnje doba dočekujemo lijepim stihovima. nakon nastave, u knjižnici djeca mogu pogledati crtić, pisati zadaću ili odigrati partiju šaha.
Radno vrijeme knjižnice:
Ponedjeljak 0800 – 1400
Utorak 0800 – 1400
Srijeda 1300 – 1900
Četvrtak 0800 – 1400
Petak 1300 – 1900
Knjižnica je mjesto u kojem čarolija vlada, posjeti je i ti odmah, sada!!!!!
vaša knjižničarka Jasna Mikulić, prof.