preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Plokite" Split

 

VREDNOVANJE I OCJENJIVANJE

Kako bi se omogućila dosljedna i sustavna primjena novih načina vrednovanja i ocjenjivanja, Ministarstvo je izmijenilo Pravilnik o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi. U prvom planu treba biti dobrobit samih učenika, koje kvalitetnim povratnim informacijama treba poticati na učenje, razvoj kreativnosti i inovativnosti, rješavanje problema, kritičko mišljenje, pritom je ocjenjivanje u drugom planu.
 

Zadaće nastavnika  su:
 

  • razlučiti bitne sadržaje od onih koji su manje bitne ili činjenica koje opterećuju nastavu, a ne doprinose postizavanju ishoda učenja i usvajanja vrijednosti

  • kontakt s roditeljima radi stvaranja kruga povjerenstva za učenje

  • odrediti jasnu strukturui vrijednosti, što uključuje sustavno razvijanje poštovanja rada i nulte tolerancije za nepoštene načine rada (zadaća roditelja)

  • prilagodba standardnih načina provjera (usmene i pisane provjere - smanjiti broj i opseg) za izvođenje nastave na daljinu

  • kod vrednovanja naučenog poželjno je napraviti odmak od tradicionalnih (standardnih) metoda vrednovanja u razredu i vrednovati ono što je bitno

  • u vrednovanje uključiti izradu projekata, plakata, prezentacija, rješavanje problema, izradu e-portfolija (učeničke mape), istraživačke radove, praktične radove, projekte, ali za sve njih potrebna je potpora učitelja i vršnjačka potpora

  • da na razini razreda usklade okvirni vremenik provjera za svaki mjesec

  • da surađuju sa stručnim suradnicima škole

  • nastaviti provoditi prilagodbu i individualizaciju za učenike s teškoćama i osmišljavati dodatne zadatke za darovite učenike



Preporuka za ocjenjivanje i vrednovanje u RAZREDNOJ NASTAVI
 

  • ne preporuča se usmeno ispitivanje ako nastava na daljinu potraje do kraja nastavne godine (moguće da se ocjene neće zaključivati)

  • pratiti aktivnost učenika – jesu li sve vježbe i zadaće izrađene (redovitost i kvaliteta)

  • ako se učenici trude i aktivni su, učitelj ih može nagraditi brojčanom ocjenom

 

Preporuke za ocjenjivanje i vrednovanje u PREDMETNOJ NASTAVI

  • postoji mogućnost nezaključivanja ocjena iz odgojnih predmeta (likovna kultura, glazbena kultura, tjelesno zdravstvena kultura)

  • pratiti aktivnost učenika – jesu li sve vježbe i zadaće izrađene (redovitost i kvaliteta)

  • ako se učenici trude i aktivni su, učitelj ih može nagraditi brojčanom ocjenom

  • najjednostavniji način za provedbu usmenog odgovaranja je putem videokonferencije (treba ih ograničiti)

  • u svim predmetima može se vrednovati aktivnost učenika preko diskusija i domaćih zadaća i tome pridodati barem jednu ocjenu, a moguće je napraviti i jedan složeniji zadatak u obliku plakata, prezentacija, projekata, istraživačkog rada te upisati još jednu ocjenu učeniku do kraja nastavne godine

  • usmeno ispitivanje za predmete koji imaju tjednu satnicu od četiri sata tjedno, potrebno je provesti jedanput do kraja nastavne godine (hrvatski jezik, matematika) osobito ako postoje dvojbe oko zaključne ocjene

  • za predmete koji imaju satnicu tri sata tjedno, usmeno ispitivanje preporuča se provesti ukoliko se učenika ocjenjuje ocjenom izvrstan i nema dovoljno elemenata za zaključivanje ocjene

  • za sve ostale predmete ne treba provoditi usmeno ispitivanje

  • za provjeru pisanim putem moraju se koristiti digitalni alati koji su se ranije „isprobali“ ali i jednostavna tehnika (ovo su zadaci, molim te riješi ih u zadanom vremenu, potom fotografiraj rješenja i pošalji mi ih na uvid), provoditi ih samo ako su osigurani uvjeti

  • klasičnu provjeru činjeničnog znanja svesti na najmanju moguću mjeru

  • u virtualnim zbornicama i učionicama potrebno je uskladiti vrijeme provedbe ispita i zahtjevnijih zadataka koje učenici dobiju kako bi se uravnotežilo opterećenje učenika

     

Ovom prilikom skrećem vam pozornost da posebne smjernice u ponavljanju odredite za učenike koji su ocijenjeni negativno iz pojedinih predmeta i za učenike koji nemaju ocjenu iz pojedinih predmeta. Isto tako ne zaboravite na nastavne sadržaje koje ste obrađivali tijekom redovitog nastavnog procesa, neposredno prije odvijanja nastave na daljinu kako bi se i oni mogli vrednovati.

Možete se voditi sljedećim smjernicama:

  • učenike koji nemaju niti jednu ocjenu iz pojedinih predmeta usmjeriti u ponavljanje određenih nastavnih sadržaja koje smatrate bitnima i potrebnima za daljnji nastavak usvajanja nastavnih sadržaja

  • učenicima koji imaju negativne ocjene iz pojedinih predmeta svesti sadržaje za ponavljanje na minimum, a smjernice i upute što će konkretno ponoviti dati im u obliku pitanja na čije će odgovore potražiti u svojim radnim materijalima i tako im olakšati ponavljanje odrađenih sadržaja

  • za učenike koji rade po primjerenom obliku školovanja sadržaje pripremati u dogovoru sa stručnom službom

 


Prijedlog dnevnog reda za Učiteljsko vijeće

  1.  Nadoknada i preraspodjela neodrađenih nastavnih sati do kraja školske godine
       2019./2020.
  2.  Smjernice za postupanje kod učenika koji su iz pojedinih nastavnih predmeta ocijenjeni 
       ocjenom nedovoljan i kod učenika koji nemaju nijednu ocjenu iz pojedinih nastavnih 
       predmeta
  3.  Prijedlozi za vrednovanje i ocjenjivanje učenika

  4.  Razno


OGLASNA PLOČA
do kraja II.pougodišta

E-Dnevnik od 10.09.2018.
Sigurnost na internetu

"Poštujte naše znakove"

 

 

GALERIJA UČENIČKIH RADOVA

 

COVID - 19
Važni dokumenti
UPUTE Microsoft Teams
CISCO WEBEX MEETING
Matific za škole
TABLET S&T 8788_7
Kalendar
« Prosinac 2020 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji

Office 365
HRlektire.com
CENTAR IZVRSNOSTI

HRVATSKA ENCIKLOPEDIJA

Hrvatski pravopis

ŽUPANIJSKA NATJECANJA


VREMENSKA PROGNOZA

FINALE ŠKOLE U NOGOMETU

CISOK SPLIT

Centar za informiranje i savjetovanje o karijeri

Portal - Upisi u srednju



Upisi u 1.razred 2019./20.

 

Županijska natjecanja


Upisi u srednje škole


Osiguranje učenika

Učeničke marende

PROMET d.o.o. SPLIT

Izvanučionička nastava

NATJEČAJI ZA
TURISTIČKE AGENCIJE

QR Code

VIDEO OŠ PLOKITE

Zdravstveni odgoj


OGLASNA PLOČA

 

Grad Split Prijatelj djece

Hrabri telefon

 

DISLAJKAM MRŽNJU

Prijavi zlostavljanje

Stop nasilju među djecom

 

PREKINI LANAC

 

Wikipedia

Hrvatska imena

 

Saznajte svoj OIB

 

Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja
Korisni linkovi
 > MZOS
 > AZOO
 > NCVVO
 > Ettaedu
 > CARNet
 > Upisi.hr
 > CARNet Admin
 > Google
 > E-matica

ČASOPISI
Lista linkova je prazna
DNEVNI TISAK
Lista linkova je prazna
"Stare slike" Splita


 

Korisni linkovi
Lista linkova je prazna
Srednje škole u Splitu
Lista linkova je prazna
Službene stranice SPLIT

Tv program

Radio stanice

Najgledaniji video

 

Županijsko natjecanje

CARNet Vijesti
CMS za škole logo
Osnovna škola "Plokite" Split / Slavonska 13, HR-21000 Split / os-plokite-st.skole.hr / ured@os-plokite-st.skole.hr
preskoči na navigaciju